Osiągnięcie przez Barcę 50 milionów
polubień na jej oficjalnym fanpage'u odbiło się szerokim echem wśród
wielu znaczących mediów na całym świecie, włączając w to publikację na
oficjalnej stronie Forbes'a.
Sukces klubu w sieciach społecznościowych stał się globalnym
fenomenem. Barca jest liderem i punktem odniesienia dla wielu innych
klubów sportowych, z największą ilością kibiców spośród nich. Na
Facebooku Barça wyprzedza takie znane zespoły jak Real Madryt (47
milionów polubień), Manchester United (38,5 miliona) oraz Chelsea (21
mln).
UEFA i NBA daleko w tyle
W pokonanym polu Barça pozostawiła też tak prestiżowe instytucje jak
NBA (19 milionów fanów), UEFA (17 mln) czy Premier League (12,5 mln).
Ponadto, Facebook'owa strona Barcy znalazła się wśród 30 stron z
największą ilością polubień na całym świecie. W samym 2013 roku na
Facebooku Dumy Katalonii przybyło aż 11 milionów fanów.
Oficjalny profil Barcelony nie jest jej jedynym fanpage'm na Facebooku. Poza profilem Amigos del Barca B, z powodzeniem funkcjonują tam również strony innych sekcji, lubiane łącznie przez 5,3 miliona osób: FCB Basket (1,2 mln), FCB Fútbol Sala (1,6 mln), FCB Balonmano (1,3 mln) oraz FCB Hockey (1,03
mln).
30 oficjalnych stron i kanałów
Wrażenie może robić również fakt posiadania przez Barcę aż 30 kanałów
i stron na różnych portalach społecznościowych, co czyni klub jeszcze
bardziej rozpoznawalnym. Skutkiem tych działań było uhonorowanie klubu
przez Social Star Awards, które nagradzają najbardziej wpływowe
instytucje i osoby w każdej dziedzinie. Pomijając wszelkie nagrody i
rozpoznawalność, ogromne wrażenie czynią liczby 2013 roku - biorąc pod
uwagę tylko ostatnie 12 miesięcy, Azulgrana zyskała ponad 32
miliony nowych fanów we wszystkich sieciach społecznościowych. Jak
przyznaje Didac Lee, odpowiedzialny w klubie za nowe technologie, „te
dane pokazują, że Barça jest lubiana i kochana przez ludzi na całym
świecie".
Facebook'owe polubienia to jednak nie wszystko. Wielu fanów klub
zebrał również na innych portalach, takich jak Twitter, Instagram,
Google+, Youtube czy Tencent Weibo. Na najpopularniejszym serwisie
mikroblogowym na świecie, Twitterze, Barcelonę obserwuje aż 21 milionów
osób. Z kolei na Instagramie i Youtube klub z Katalonii śledzi nieco
ponad milion fanów. W serwisie Google+, Barca, z wynikiem ponad ośmiu
milionów kibiców, wypada najlepiej spośród klubów sportowych. Biorąc pod
uwagę wszystkie kategorie, Blaugrana również nie pozostaje w tyle, znajdując się wśród 20 najpopularniejszych stron.
Źródło: FCBarcelona.cat
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz