poniedziałek, 6 stycznia 2014

Barca, fenomen w sieciach społecznościowych

Osiągnięcie przez Barcę 50 milionów polubień na jej oficjalnym fanpage'u odbiło się szerokim echem wśród wielu znaczących mediów na całym świecie, włączając w to publikację na oficjalnej stronie Forbes'a.
 
Sukces klubu w sieciach społecznościowych stał się globalnym fenomenem. Barca jest liderem i punktem odniesienia dla wielu innych klubów sportowych, z największą ilością kibiców spośród nich. Na Facebooku Barça wyprzedza takie znane zespoły jak Real Madryt (47 milionów polubień), Manchester United (38,5 miliona) oraz Chelsea (21 mln).

UEFA i NBA daleko w tyle
W pokonanym polu Barça pozostawiła też tak prestiżowe instytucje jak NBA (19 milionów fanów), UEFA (17 mln) czy Premier League (12,5 mln). Ponadto, Facebook'owa strona Barcy znalazła się wśród 30 stron z największą ilością polubień na całym świecie. W samym 2013 roku na Facebooku Dumy Katalonii przybyło aż 11 milionów fanów.
Oficjalny profil Barcelony nie jest jej jedynym fanpage'm na Facebooku. Poza profilem Amigos del Barca B, z powodzeniem funkcjonują tam również strony innych sekcji, lubiane łącznie przez 5,3 miliona osób: FCB Basket (1,2 mln), FCB Fútbol Sala (1,6 mln), FCB Balonmano (1,3 mln) oraz FCB Hockey (1,03 
mln).

30 oficjalnych stron i kanałów
Wrażenie może robić również fakt posiadania przez Barcę aż 30 kanałów i stron na różnych portalach społecznościowych, co czyni klub jeszcze bardziej rozpoznawalnym. Skutkiem tych działań było uhonorowanie klubu przez Social Star Awards, które nagradzają najbardziej wpływowe instytucje i osoby w każdej dziedzinie. Pomijając wszelkie nagrody i rozpoznawalność, ogromne wrażenie czynią liczby 2013 roku - biorąc pod uwagę tylko ostatnie 12 miesięcy, Azulgrana zyskała ponad 32 miliony nowych fanów we wszystkich sieciach społecznościowych. Jak przyznaje Didac Lee, odpowiedzialny w klubie za nowe technologie, „te dane pokazują, że Barça jest lubiana i kochana przez ludzi na całym świecie".

Facebook'owe polubienia to jednak nie wszystko. Wielu fanów klub zebrał również na innych portalach, takich jak Twitter, Instagram, Google+, Youtube czy Tencent Weibo. Na najpopularniejszym serwisie mikroblogowym na świecie, Twitterze, Barcelonę obserwuje aż 21 milionów osób. Z kolei na Instagramie i Youtube klub z Katalonii śledzi nieco ponad milion fanów. W serwisie Google+, Barca, z wynikiem ponad ośmiu milionów kibiców, wypada najlepiej spośród klubów sportowych. Biorąc pod uwagę wszystkie kategorie, Blaugrana również nie pozostaje w tyle, znajdując się wśród 20 najpopularniejszych stron.
Źródło: FCBarcelona.cat

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz