Sandro Rosell nie jest już prezydentem FC Barcelony. Podał
się do dymisji po trzech i pół roku rządów. Prześledźmy osiągnięcia
Sandro Rosella jako sternika klubu z Camp Nou. Zestawienie przygotowała
oficjalna strona FC Barcelony.
Obszar sportowy
- Barcelona wygrała w sumie 60 tytułów, jeśli brać pod uwagę
wszystkie sekcje profesjonalne (10 w piłce nożnej, 10 w koszykówce, 13 w
piłce ręcznej, 7 w hokeju na rolkach, 13 w futsalu i 7 w piłce nożnej
kobiet).
- Wśród tych tytułów wyróżnia się czwarty Puchar Europy i drugie
Klubowe Mistrzostwo Świata. Barça zdobyła także Puchar Europy w piłce
ręcznej (2010/11) i Puchar UEFA w futsalu (2011/12).
- W sezonie 2011/12 został pobity klubowy rekord zdobytych trofeów - 17.
- Do pierwszej drużyny piłkarskiej zakontraktowano w sumie siedmiu
nowych zawodników: Adriano, Mascherano (2010), Alexisa, Cesca (2011),
Jordiego Albę, Songa (2012) i Neymara (2013).
- 17 z 25 zawodników obecnej pierwszej drużyny grało w zespołach
młodzieżowych Barcelony. Od 2010 roku każdego sezonu klub inwestuje 24,5
miliona euro w działalność cantery.
- W 2011 roku zainaugurowano nową La Masíę i Centrum Oriol Tort, co kosztowało 9 milionów euro.
Obszar finansowy
- Wprowadzono cięcia kosztów i politykę wzrostu ekonomicznego w celu
zagwarantowania samowystarczalności klubu i z myślą o sukcesach
sportowych.
- W sezonie 2011/12 osiągnięto rekordowy dochód w wysokości 49
milionów euro. Z kolei w kampanii 2012/13 zamknięto rok obrachunkowy z
rekordowym zyskiem 32 milionów.
- Zredukowano dług. 30 czerwca 2010 roku wynosił on 430 milionów euro, natomiast obecnie klub jest zadłużony na 331 milionów.
- Od 2010 roku przeznaczono 35 milionów euro na unowocześnienie klubowej infrastruktury.
- Odzyskano działkę sprzedaną Ciutat Esportiva za 21, 6 milionów euro
i uniemożliwiono całkowitą sprzedaż terenów wokół Miniestadi.
- Marka Barça jest najbardziej rozpoznawalną w świecie futbolu. Koszulki Blaugrany sprzedają się najlepiej w historii.
Obszar społeczny
- FC Barcelona pokazała, że jest klubem niezależnym, spajającym różne środowiska.
- Wzmocniono rolę socio jako autentycznego właściciela klubu.
- W tym aspekcie przeprowadzono reformę statutową, która daje socios
większą władzę, zwiększa ich udział w pracach klubu i wprowadza
mechanizmy gwarantujące kontrolę ekonomiczną zarządu.
- Przyspieszono proces przyznawania abonamentów osobom oczekującym na
liście, po raz pierwszy od 9 lat przyznając 361 karnetów i 14 dla
niepełnosprawnych socios.
- Zaktualizowano spis kibiców, również wśród penyi, których jest w sumie 1 354 (mają razem 138 454 członków).
- Nastąpiła reorganizacja ruchu penyi w ramach projektu Segle XXI. Klub zacieśnił relacje z penyami.
- Otwartą w zeszłym roku nową siedzibę socjalną wyposażono w
najnowszą technologię, co przyczyniło się do konsolidacji OAB (Biuro
Obsługi Kibica), OAP (Biuro Obsługi Penyi) i OAE (Biuro Usług
Specjalnych).
- Zgodnie z obietnicą z kampanii wyborczej nie podniesiono cen karnetów.
- W obszarze 2.0 osiągnęto pozycję lidera na wszystkich portalach społecznościowych, na których FC Barcelona jest obecna (Facebook, Twitter, YouTube, Google+, Tencent Weibo, Instagram, Line). Najwyższy wzrost zanotowano na Facebooku, gdzie w ciągu trzech i pół roku liczba obserwujących powiększyła się z 2,4 do ponad 52 milionów.
Źródło: FCBarcelona.cat
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz