piątek, 24 stycznia 2014

3,5 roku prezydentury Sandro Rosella

Sandro Rosell nie jest już prezydentem FC Barcelony. Podał się do dymisji po trzech i pół roku rządów. Prześledźmy osiągnięcia Sandro Rosella jako sternika klubu z Camp Nou. Zestawienie przygotowała oficjalna strona FC Barcelony.
 Sandro Rosell and the Board of Directors
Obszar sportowy
- Barcelona wygrała w sumie 60 tytułów, jeśli brać pod uwagę wszystkie sekcje profesjonalne (10 w piłce nożnej, 10 w koszykówce, 13 w piłce ręcznej, 7 w hokeju na rolkach, 13 w futsalu i 7 w piłce nożnej kobiet).

- Wśród tych tytułów wyróżnia się czwarty Puchar Europy i drugie Klubowe Mistrzostwo Świata. Barça zdobyła także Puchar Europy w piłce ręcznej (2010/11) i Puchar UEFA w futsalu (2011/12).
- W sezonie 2011/12 został pobity klubowy rekord zdobytych trofeów - 17.

- Do pierwszej drużyny piłkarskiej zakontraktowano w sumie siedmiu nowych zawodników: Adriano, Mascherano (2010), Alexisa, Cesca (2011), Jordiego Albę, Songa (2012) i Neymara (2013).

- 17 z 25 zawodników obecnej pierwszej drużyny grało w zespołach młodzieżowych Barcelony. Od 2010 roku każdego sezonu klub inwestuje 24,5 miliona euro w działalność cantery.

- W 2011 roku zainaugurowano nową La Masíę i Centrum Oriol Tort, co kosztowało 9 milionów euro.

Obszar finansowy
- Wprowadzono cięcia kosztów i politykę wzrostu ekonomicznego w celu zagwarantowania samowystarczalności klubu i z myślą o sukcesach sportowych.

- W sezonie 2011/12 osiągnięto rekordowy dochód w wysokości 49 milionów euro. Z kolei w kampanii 2012/13 zamknięto rok obrachunkowy z rekordowym zyskiem 32 milionów.

- Zredukowano dług. 30 czerwca 2010 roku wynosił on 430 milionów euro, natomiast obecnie klub jest zadłużony na 331 milionów.

- Od 2010 roku przeznaczono 35 milionów euro na unowocześnienie klubowej infrastruktury.
- Odzyskano działkę sprzedaną Ciutat Esportiva za 21, 6 milionów euro i uniemożliwiono całkowitą sprzedaż terenów wokół Miniestadi.

- Marka Barça jest najbardziej rozpoznawalną w świecie futbolu. Koszulki Blaugrany sprzedają się najlepiej w historii.

Obszar społeczny
- FC Barcelona pokazała, że jest klubem niezależnym, spajającym różne środowiska.

- Wzmocniono rolę socio jako autentycznego właściciela klubu.

- W tym aspekcie przeprowadzono reformę statutową, która daje socios większą władzę, zwiększa ich udział w pracach klubu i wprowadza mechanizmy gwarantujące kontrolę ekonomiczną zarządu.

- Przyspieszono proces przyznawania abonamentów osobom oczekującym na liście, po raz pierwszy od 9 lat przyznając 361 karnetów i 14 dla niepełnosprawnych socios.

- Zaktualizowano spis kibiców, również wśród penyi, których jest w sumie 1 354 (mają razem 138 454 członków).

- Nastąpiła reorganizacja ruchu penyi w ramach projektu Segle XXI. Klub zacieśnił relacje z penyami.

- Otwartą w zeszłym roku nową siedzibę socjalną wyposażono w najnowszą technologię, co przyczyniło się do konsolidacji OAB (Biuro Obsługi Kibica), OAP (Biuro Obsługi Penyi) i OAE (Biuro Usług Specjalnych).
- Zgodnie z obietnicą z kampanii wyborczej nie podniesiono cen karnetów.

- W obszarze 2.0 osiągnęto pozycję lidera na wszystkich portalach społecznościowych, na których FC Barcelona jest obecna (Facebook, Twitter, YouTube, Google+, Tencent Weibo, Instagram, Line). Najwyższy wzrost zanotowano na Facebooku, gdzie w ciągu trzech i pół roku liczba obserwujących powiększyła się z 2,4 do ponad 52 milionów.
Źródło: FCBarcelona.cat

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz